پتینه کاری و نقاشی دکوراتیو چیست؟

پتینه و پتینه کاری و نقاشی دکوراتیو یکی از سبک های نقاشی ساختمان به حساب می آید. منظور از پتینه، همان حالت کهنگی و قدیمی ست که بر روی ظرف های مسی قدیمی می نشیند. دادن حس و حال قدیمی و کهنگی به دیوارها و یا سطوح دیگر به وسیله‌ تکنیک نقاشی نیز در واقع همان پتینه کاری است. اما امروزه پتینه کاری فقط به این حالت خلاصه نمی شود.

بلکه انواع بسیار متنوعی تحت عنوان پتینه کاری و نقاشی دکوراتیو در ساختمان وجود دارد. انواع پتینه کاری مدرن و پتینه کاری کلاسیک که هر یک طرح و نقش های متفاوتی دارند و تاثیر بسیار زیادی بر روی طراحی و زیبایی بصری فضا می گذارند.

از جمله پتینه کاری طرح آجر، پتینه طرح بتن، پتینه طرح سنگ، پتینه طرح ابر و باد، پتینه طرح فرشته، پتینه طرح چوب، پتینه طلا کاری شده و همچنین پتینه طرح برجسته. هر یک از انواع مدل پتینه کاری در جاهای مختلفی کاربرد دارند که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

چه زمانی به پتینه کاری و نقاشی دکوراتیو نیاز داریم؟

از پتینه کاری ساختمان و نقاشی دکوراتیو برای زیباسازی و تزیین فضاهای داخلی و خارجی ساختمان استفاده می شود. پتینه کاری روی دیوار، پتینه کاری روی ابزارها، پتینه کاری گچبری، پتینه روی ام دی اف و کابینت ها، پتینه روی شیشه و پتینه روی چوب از جمله کاربردهای پتینه کاری و نقاشی دکوراتیو می باشند.

به طور کلی در زمان هایی مثل بازسازی و نوسازی ساختمان، تغییر دکوراسیون خانه یا محل کار و همچنین نیاز به پوشانندگی بخشی از دیوار به دلیل ترک یا خوردگی و یا نیاز به نقاشی دیواری در ساختمان می توانید به سراغ پتینه کاری بروید.

چگونه یک پتینه کار خوب پیدا کنیم؟

قبلا اشاره کردیم که پتینه کاری و نقاشی دکوراتیو در ساختمان در واقع یکی از سبک های نقاشی ساختمان به حساب می آید. در نتیجه به همان نقاش های ساختمان که تکنیک های پتینه کاری را بلد باشند اصطلاحاَ پتینه کار می گویند.

پس برای پیدا کردن یک پتینه کار باید به دنبال شرکت هایی باشید که خدمات نقاشی ساختمان را ارائه می دهند. به صورت آنلاین نیز می توانید بسیاری از این شرکت ها را پیدا کنید. سایت آب و خاک سازان بهترین روش برای پیدا کردن یک پتینه کار حرفه ای و با تجربه در شهر خودتان است.

قبل از اجرای پتینه کاری و نقاشی دکوراتیو به این نکته ها توجه کنید.

پیش از انتخاب یکی از انواع پتینه کاری، به سبک آن و هماهنگی اش با دکوراسیون خانه یا محل کارتان توجه کنید. پتینه کاری کلاسیک برای سبک دکوراسیون کلاسیک و پتینه کاری مدرن برای سبک دکوراسیون مدرن مناسب است. در غیر این صورت جلوه‌ خوبی نخواهد داشت. به طور کلی بهتر است که پیش از انتخاب طرح مورد نظر، ابتدا نمونه کارهای زیادی را ببینید و ترجیحا با طراح داخلی خود نیز در این زمینه مشورت کنید.

همچنین در انتخاب جنس رنگ مورد استفاده در نقاشی دیواری و پتینه کاری بسیار دقت کنید. برای نقاشی دیواری از انواع رنگ روغنی، رنگ پلاستیک و رنگ اکریلیک استفاده می شود. اگر کاهش هزینه برایتان مهم می باشد، بد نیست بدانید که رنگ پلاستیک در نهایت برایتان ارزان تر تمام می شود. از طرفی اگر به مواد شیمیایی و بوی رنگ آلرژی دارید، توصیه می کنیم که از رنگ های اکریلیک که بدون بو و بر پایه آب هستند استفاده کنید.

پتینه کارها چه خدماتی ارائه می دهند؟

شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که یک نقاش ساختمان چه خدمات دیگری ارائه می دهد و چه زمان هایی لازم است که به سراغ آن ها بروید؟ به طور کلی زیرسازی و آماده سازی دیوارها و سقف در صورت نیاز، رنگ آمیزی و پتینه کاری دیوارها و سقف، نقاشی نرده ها، نقاشی درب ها و پنجره ها، نقاشی کابیت ها و کمدها، نقاشی های جزئی در ساختمان، نقاشی نمای ساختمان، نقاشی در ارتفاع و همچنین ترمیم نقاشی یا پتینه کاری در صورت نیاز از جمله خدماتی هستند که توسط نقاش های ساختمانی و پتینه کارها ارائه می شوند.

استخدام آنلاین متخصصین نقاشی ساختمان و پتینه کار از طریق سایت آب و خاک سازان چه مزیت هایی دارد؟

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، سایت آب و خاک سازان بهترین روش برای پیدا کردن یک متخصص نقاشی ساختمان و پتینه کار ماهر و با تجربه است. زیرا بسیاری از متخصصین نقاشی ساختمان و پتینه کارها در این سایت گرد هم آمده اند و در یک بستر رقابتی سالم با اصلاح قیمت ها به نفع مصرف کننده در حال فعالیت هستند.

از طریق این سایت می توانید بهترین متخصص در محل زندگی خود را به منظور اجرای پتینه کاری و نقاشی دکوراتیو پیدا کنید. علاوه بر این موارد،  استخدام آنلاین یک متخصص پتینه کاری در سایت آب و خاک سازان مزیت های زیر را نیز برایتان به همراه خواهد داشت:

  • استفاده از خدمات آنلاین مطمئن برای پتینه کاری و نقاشی دکوراتیو
  • پیدا کردن بهترین متخصص پتینه کاری در کمترین زمان
  • امکان مشاهده نمونه کارهای مختلف از پتینه کارهای مختلف بدون دردسر
  • صرفه جویی در زمان و انرژی
  • امکان استفاده از خدمات پشتیبانی سایت آب و خاک سازان

چگونه از طریق سایت آب و خاک سازان برای استخدام یک پتینه کار خوب اقدام کنیم؟

اگر به دنبال یک متخصص خوب برای پتینه کاری و نقاشی دکوراتیو هستید و قصد استخدام یک پتینه کار با تجربه و منصف از طریق سایت آب و خاک سازان را دارید، می توانید خیلی راحت از طریق سامانه ثبت درخواست این سایت اقدام کنید. تنها کافی است که به چند سوال پاسخ دهید و درخواست خود را ثبت کنید. کارشناسان در سایت آب و خاک سازان درخواست شما را بررسی می کنند و با توجه به نیازتان بهترین پیشنهادات را به شما ارائه می دهند.